نو آواز ایده راه اندازی فروشگاه لباس زوج - نو آواز

آیا تا کنون شده به فکر ایجاد یک فعالیتی در زمینه مد باشید که هم بازار مناسبی داشته باشد و هم رقبای زیادی نداشته باشد؟ امروز قصد معرفی و تشریح فعالیتی را داریم که  شاید بتواند به شما در ایده پردازی کمک کند. نام فعالیتی که قصد تشریح آن را داریم لباس زوج یا (Couple costume)  نام دارد ور در این مقاله، میخواهیم راه اندازی فروشگاه لباس زوج و ۰ تا ۱۰۰ آن را با هم بررسی کنیم. با ما همراه باشید تا این فعالیت را به چالش بکشیم.

لباس زوج یا Couple costume چیست؟

تعریف خیلی خاصی را نمی توان برای لباس زوج در نظر گرفت ولی در کل به پوشش یک زوج که دارای یک نظم و ارتباط خاص هستند ، لباس زوج می گویند . این هماهنگی  می تواند در تی شرت ، کلاه ، شلوار و موارد دیگر پدیدار شود. اساس این فعالیت از کشور های کره ، تایوان و ویتنام  آغاز شد.

بعد از مدتی این لباس محبوبیت خاصی پیدا کرد . این لباس ها معمولا تی شرت ،پیراهن ، زاکت ، پالتو و موارد دیگری همراه با نوشته یا گرافیک خنده دار و جالب  هستند که مناسب سنین جوانی است.

 

فعالیت فروشگاه لباس زوج به چه صورت است؟

چند وقتی است که این مد به ایران نیز سرایت کرده و زوج های ایرانی استقبال نسبتا خوبی از این مد کرده اند. از آنجایی که این مد مخاطبان خاص خودش را دارد هنوز به صورت فراگیر  فعالیتی در این زمینه صورت نگرفته است  و برای طرح مکمل فعالیت های ثابت مناسب می باشد.

 

بازار کلی کسب و کار لباس زوج

طبق مشاهدات ، این فعالیت دارای بازار نسبتا خوبی برای فعالیت های کوچک می باشد. از آنجایی که این بنده حقیر هنوز این فعالیت را در ابعاد گسترده مشاهده نکرده ام  نمی توانم در مورد این روش در ابعاد وسیع تر اظهار نظر کنم و درصد ریسک آن را حدس بزنم . ممکن است دارای توجیح اقتصادی بسیار مناسبی باشد یا اینکه ریسک زیادی برای کارآفرین داشته باشد. ولی با مراوداتی که با بنگاه های جمع و جور داشتم ، این روش با استقبال مناسبی روبرو شده است.

بهترین نووع فروش لباس زوج

بهترین نوع فروش برای این فعالیت ، فروش اینترنتی است. مخاطبان این فعالیت جوان می باشند که اکثرا در فضاهای مجازی یا فروشگاه های آنلاین به دنبال آن می گردند و حتی اگر فروشگاه های غیر آنلاین این فعالیت را انتخاب کنند ، باید تمرکز زیادی روی تبلیغات اینترنتی آن داشته باشند.

 

برخی از انواع رایج لباس زوج

همانظور که ذکر شد روی موارد زیادی قابل اجراست . از جمله موارد مرسوم و مناسب جهت تولید یا مانور بدین شرح می باشد:

  • تی شرت
  • پیراهن
  • جاکت و کاپشن
  • کفش
  • لباس ورزشی
  • لباس خواب و راحتی

در ایران مانتو نیز مورد استقبال بسیاری از زوج ها می باشد که می توان آن را با لباس های مناسب بیرون برای آقایان ست نمود.

تولید یا واردات پوشاک خانواده

از آنجایی که نسبت سایز بندی زوج ها یکسان نیست ، کمی باید در مورد تامین یا تولید این نوع از محصولات احتیاط کرد. برای واردات یا باید تعداد به اندازه ای باشد که درصد پرتی کم تر دیده شودیا اینکه به صورت سفارشی عمل کرد که روش دوم برای افراد پر تردد گزینه ی مناسبی است.

ولی در امر تولید یا سفارش تولید در داخل ، دارای ریسک نسبتا کمتری است. هم از لحاظ تولید انبوه و هم سفارشی. در پروسه تولید انبوه می توان سایزهای ناقص را در پارت بعدی تولید جبران نمود که این خود باعث به حداقل رساندن پرتی می شود.

 

پیشنهاد یک راه ساده و جالب

اگر قصد ایجاد راه اندازی این فعالیت به صورت جمع و جور و کم ریسک را دارید ، راهی ساده ، کم ریسک و کم هزینه ای سراغ داریم که برای شروع ، بد نیست روی این پیشنهاد نیز فکر کنید:
در مطالب قبل فعالیتی به نام تی شرت آنلاین را برای شما تشریح کردیم. این فعالیت را می توان با یک دستگاه چاپ راه اندازی نمود. بدین صورت که یک تی شرت خام یا سفید مناسب جهت چاپ تهیه کرده و طبق سفارش ، با چاپ های متنوع تی شرت ها را با هم مرتبط می کنیم. شاید درصد مخاطبان کاهش پیدا کند ولی در عوض ریسک فعالیت نیز به همان نسبت کم می شود. در این روش می توان با ابتکار در تی شرت خام و گرافیک ها ، مخاطبان بیشتری را جذب محصولات خود کنیم.

 

پیشنهاد در نحوه فروش پوشاک خانواده

لباس زوج و خانواده مسلما درای مخاطبان خاصی می باشند و فروش این نوع لباس ها پیچیدگی بیشتری نسبت به سایر پوشاک دارد. در اینجا یک پیشنهاد برای فروش لباس های زوج مطرح می کنیم که بررسی آن خالی از لطف نیست.
تلفیق لباس زوج با مزون : انتخاب مزون برای فروش لباس های زوج ، یک ایده ای است که هنوز تست نشده و تجربه ای از این ادغام منعکس نگردیده ولی پیش بینی می شود به دلیل تناسب دارای بار مثبتی باشد. در اینجا مطالب مربوط به مزون را قرارداده ایم.

 

در این مقاله سعی کردیم شما را با ایده راه اندازی فروشگاه لباس زوج به طور کامل آشنا کنیم. هر سوال و نظری دارید، حتما از بخش کامنت ها با ما در ارتباط باشید.

 

به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 58 views بار دسته بندی : رپورتاژ تاريخ : 28 آگوست 2023 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.