نو آواز بهترین پدال ها برای پیانو و کیبورد کدامند؟ - نو آواز

امروزه پیانوهای دیجیتال جایگزینی ارزان تر ، راحتتر و مفید تر از پیانو های آکوستیک می باشند و به دلیل وجود امکانات متعدد برای آهنگسازی ، ضبط ، استفاده از افکت ها و بسیاری موارد دیگر، جایگاه ویژه ای در بین پیانیست های مبتدی و حرفه ای پیدا کرده اند. کسانیکه از پیانوهای دیجیتال استفاده می کنند، اهمیت پدال را به خوبی درک می کنند. بسته به مدل پیانویی که تهیه می کنید ( ۳ پدال همراه با کابینت یا تک پدال ) کاربرد پدال ها نیز می تواند متفاوت باشد. بعنوان مثال در برخی پیانوهای دیجیتال حرفه ای امکان ضبط ، pause ، play ، Pitch Bend Up ، Pitch Bend Down و بسیاری موارد دیگر نیز برای پدال ها در نظر گرفته شده است. این در حالیست که برخی پیانوهای سه پدال تنها دارای سه عملکرد اصلی ساستین ، سافت و Sostenuto می باشند. اگر تازه شروع به نواختن پیانو کرده اید، تک پدال ساستین برای شما کافی خواهد بود اما اگر یک پیانو نیمه حرفه ای با سه پدال با سه عملکرد اصلی را تهیه کنید، از لحاظ کاربردی ساز کاملتری خواهید داشت پس با مقاله بهترین پدال پیانو و کیبورد همراه ما باشید.

پدال پیانو

نکات پدال قبل از خرید پیانو دیجیتال

پدال ساستین

اگر فردی که از پیانو استفاده می کند مبتدی است، پر استفاده ترین پدال برای پیانیست ها، پدال ساستین است. زمانیکه که کلاویه ای را فشار می دهید و پدال ساستین را نگه می دارید، بعد از برداشتن انگشت از روی کلاویه مد نظر، صدای آن نت به اصطلاح کشیده شده و قطع نمی شود. این عمر می تواند در رابطه با نواختن چند کلاویه نیز صدق کند. این پدال یک افکت لگاتو به موسیقی شما می افزاید، به نت و آکورد ها در کنار هم کمک می کند و فرآیند انتقال صدا را هموار تر می کند.

پدال سافت

در یک پیانو گرند، با استفاده از پدال سافت، چکش های پیانو به سمت راست حرکت کرده تا چکش ها بجای دو یا سه سیم به یک سیم ضربه بزنند و نتیجه این کار تن صدایی ملایم تر است.

پدال sostenuto

وقتی از این پدال استفاده می کنید تنها نت هایی که انگشتان شما بر روی آن است پخش صدا خواهند داشت و نت های قبلی بی صدا یا به اصطلاح میوت می شوند.

قابلیت نیم پدال

این تکنیک شامل رها کردن پدال به محض تغییر هارمونی و سپس فشار دادن آن به سمت پایین است. این کار صدای تمییز تری تولید می کند. همراه با نیم پدال زدن در نت های ملودی اصلی صدای غنی ایجاد می شود و به اصطلاح صدای muddy نخواهید داشت.

مقاله کاربرد پدال پیانو در شناخت این قسمت کاربردی بسیار کمک کننده می باشد.

اکثر پیانوهای پرتابل مانند Yamaha P125 دارای تک پدال داخل بسته بندی خود محصول می باشند و مدل هایی نظیر Yamaha YDP 144 دارای یونیت سه پدال هستند که به کابینت دستگاه در هنگام راه اندازی نصب می شوند. حتما قبل از خرید بر اساس نیاز خود به تعداد پدال مد نظر خود توجه کنید. لازم به ذکر است که برخی پیانوهای پرتابل دارای ورودی پدال یونیت ( سه پدال ) می باشند که امکان تهیه سه پدال به صورت جداگانه و اتصال به پیانو نیز برای این محصولات در نظر گرفته شده است.

پیانو سه پدال

پدال های مورد استفاده برای کیبورد ها

برای ساز کیبورد امکان اتصال انواع پدال اعم از ساستین ، اکسپرشن و والیوم وجود دارد. مشخصات مورد نیاز در رابطه با پدال مد نظر را قبل از خرید بررسی کنید تا بر اساس کارایی که به دنبال آن هستید، خرید درستی داشته باشید.

پدال اکسپرشن ( Expression )

پدال های اکسپرشن به منظور کنترل پارامتر های متغیر در تجهیزات موسیقی مانند امپلی فایر های دیجیتال ، افکت های رک ، استامپ باکس ها، میدی کنترلر و کیبورد مورد استفاده قرار می گیرند. این پدال ها به خودی خود بر صدا تاثیر نمی گذارند، اما جنبه های مختلفی را تغییر می دهند.

پدال ساستین

همانطور که گفته شد این پدال ها به منظور کشش نت ها بعد از برداشتن انگشتان از روی کلاویه ها مورد استفاده قرار می گیرند.

پدال والیوم:

تفاوت اصلی بین پدال والیوم و پدال اکسپرشن این است که پدال والیوم تنها برای کنترل ولوم صدا مورد استفاده قرار می گیرد در صورتی که پدال اکسپرشن پارامتر های مختلفی را کنترل می کند.

انواع پدال های پرفروش در بازار

پدال ساستین Nektar NP2

این مدل یکی از پر فروش ترین پدال های ساستین با بدنه ای محکم، ایده آل برای استفاده در استودیو خانگی و اجرای زنده است. از جمله ویژگی های مثبت این پدال امکان استفاده از آن برای اکثر کیبورد ها و کالاهای الکترونیکی است. برای نوازندگان کیبورد و پیانو پدال Nektar NP-2 یک گزینه مناسب و ایده آل است.

پدال ساستین Nektar NP2

پدال ساستین M-Audio SP2

پدال M-Audio SP2 مخصوص نوازندگان پیانو طراحی شده است. یک پدال با استایل کروم ، دارای مقاومت و حسی مشابه با پدال های پیانو آکوستیک است.کف پدال دارای یک لایه لاستیکی است که از سر خوردن در هنگام استفاده از ان جلوگیری می کند.

پدال ساستین M-Audio SP2

فوت سوئیچ Korg PS-1

پدال Korg PS-1 با کاربرد ساستین برای کیبورد های برند کرگ طراحی شده است. امکان استفاده بعنوان فوت سوئیچ قابل تخصیص ( assignable ) در کیبورد های کرگ دارد. ساختار فلزی آن با دو پد لاستیکی ضد لغزش است.

فوت سوئیچ Korg PS-1

پدال کنترلر Korg EXP -2

این پدال اکسپرشن می تواند همراه با بیشتر کیبورد ، ماژول و پروسسور افکت های برند کرگ استفاده شود. این مدل دارای بدنه ای محکم همراه با جک سربی استریو است و برای استفاده نیاز به باطری ندارد. اگر به دنبال یک پدال اکسپرشن با قیمت مناسب هستید، پدال Korg EXP -2 مناسب کار شما خواهد بود.

پدال کنترلر Korg EXP -2

پدال Korg XVP20

دارای دو مجموعه ورودی / خروجی و اکسپرشن می باشد. این پدال می تواند بعنوان پدال والیوم اکسپرشن مورد استفاده قرار گیرد. بدنه آلومینیومی و با کیفیت، طراحی زیبا و محکمی به این پدال اضافه کرده است.

پدال Korg XVP20

پدال یونیت Yamaha LP-7A

این پدال سه تایی برای نوازندگان پیانو و هنرجویان موسیقی که مایلند کنترل ساستین، sostenuto و سافت را در اختیار داشته باشند، یک گزینه ایده آل می باشد. این پدال برای پیانوهای استیج سری DGX مانند DGX 640 ، DGX 650 و DGX 660 قابل استفاده است. این پدال یونیت دارای افکت نیم پدال نیز می باشد.

پدال یونیت Yamaha LP-7A

پدال یونیت Yamaha LP1

این پدال برای پیانوهای P121, P125, P515 و DGX 670 برند یاماها قابل استفاده است و همراه با پایه چوبی مخصوص که به صورت جداگانه فروخته می شود، به پیانو متصل می گردد.

پدال یونیت Yamaha LP1
به این پست امتیاز دهید.
بازدید : 330 views بار دسته بندی : راهنمای خرید تاريخ : 17 سپتامبر 2022 به اشتراک بگذارید :
دیدگاه کاربران
    • دیدگاه ارسال شده توسط شما ، پس از تایید توسط مدیران سایت منتشر خواهد شد.
    • دیدگاهی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با مطلب باشد منتشر نخواهد شد.